Tentang tentang

My photo
Sekinchan, Selangor/kuala lipis, Malaysia
Tanggal 14 March 1988 pukul 9 pagi, lahirlah seorang bayi lelaki. En. Ismail telah menamakanya Mohd Faqhreel Aizad. Selama 13 tahun ia menetap di Klang bersama-sama keluarganya sebelum abahnya meninggal dunia dan menetap di Sekinchan hingga sekarang. Beliau masih lagi berlajar di IPGM Kampus Tengku Ampuan Afzan di Kuala Lipis dalam jurusan Ijazah sarjana muda pendidikan major PSV. Tidak lama lagi akan mendapat gelaran 'Guru'/'Cikgu'. Sangat gile akan kentang. [EN]
IP

Raya > Sebelum, semasa dan sekarang..

Assalamualaikum semua..

pe habaq??

kali ni aku nk cite pasal rasa ak tahun nie.. sinopsis je ekh..

SEBELUM RAYA....

aku balik dari LIPIS bas kol 2 pm..

peh.. mmg besh r bas tu.. haha.. sebab bas 2 mengamalkan 1 Malaysia..

kenapa??

pada awalnya pasang lagu tamil..

pastu bukaklak VCD karoke lagu cine.. (nipis pose ak time nie..)

last sekali koroke lagu 60an.. haha..

layan koroke la beb..

pastu sampai K.L..

ak gerak bersama saudari sahabat ak..

haha.. yang ni mmg lawak.. sebab aku ditinggalkan oleh die time nak naik LRT..

pastu leh lak ckp2 dpn pintu 2.. cm cite korea la plak.. hahaaha.. padahal cakap "benti kat Bandaraya" jek.. kahkahakah..

tapi yg palin sadisnye.. bile time sampai kat stesen KTM Shah ALam..

hujan selebat-lebatnye..

dan aku terpaksa meredahnya dalam lebih kurang 3 km.. berjalan dalam hujan..

sampai2 jek terus buke...

RAYA....

time raya lak.. banyak aka da citekan dalam entry2 yg lepas..

cume time kenduri raya ke 3 2 jek..

ade cerita sedih ala-ala paranomal..

time orang tengah bace tahlil..

atuk aku terus turun dan g dapur..

ak x la prasan..

pastu adek aku panggil aku..

die kate atuk aku nmpak arwan nenek aku datang..

die macam nk cakap terima kasih..

time 2.. satu keluarga ak sebak dan nges..

pastu x lame lepas 2,

pakwe adek aku lak cakap..

die nmpak 3 orang,

arwah nenek ak, abah ak dan oyang ak..

peh time 2 lagi la aku sedih.. dalam ati aku ade gak terdetik, nape ak x dpt nak tgok. ak rindu nk tgok muke abah.. tp adek gak perasaan takut 2..

nape budak 2 leh nmpak??

biase la.. orang jawa yg banyak ilmu2.. hehe..

pastu 2 ari lepas bino bersama mak dan ayah die dtg umah aku.. dan kami terus gerak g shah alam..

dan semalam.. kami pon sampai la lipis dgn selamat..

dan SEKARANG...

yea.. pagi tadi aku g kelas dengan mood yg masih lagi malas22.. hahah..

pastu mase Inchink Shaiful masuk.. die ckp ade brite gembira..

mule2 die cakap Inchik Basir kene g IPGM Kampus Perlis tok nilai amali pada 15-16 oktober nie.. x silap ak la.. huhuh.. kami rasa agak appy la.. sebab biasenye kami yg terakhir dinilai.. dalam 2,3 minggu lagi la..

pastu die cakap lagi.. kami tahun ni di nilai oleh Pnsyarah dr IPGM kampus Sultan Abdul Halim Kedah.. owh.. x pe lagi..

pastu die sambung lagi.. yang amali kami ialah pada 6-8 oktober.. waaaaaaa...

minggu depan.. kami pon gelak la.. sebab cite 2 memang gembira..

gelak macam orang gile sebab x leh trime knyataan..

yela.. gile pea.. baru tau yg amali minggu depan..

1 ape pon x wat lagi...

huhu.. xpea22 FAQHREEL.. tambahkan lagi usaha anda..

jgn nk memblog jek..

hahha.. yela 2..

kata FAQHREEL~~> idea!!!! dtg la kamoo!!!

post signature

3 comments:

miss lolly said...

wah. mmg 1 malaysia rr bas kamu naik tu. mmg beshhh plak haku bayangkan ni ha.

wuuu. sabau je la faqh. doakan arwah al fatihah banyak2.

gud litoooo utk amali2 itu smua hokeh?

SaRa_wo Sensei said...

hello senpai...
amacam pekena kueh raya kat kelas kitorang pagi tadi???
ahahaha~~

kapal terbang kertas said...

sara.. kami tetap x leh lpekan gk ttng b'buke 2..