Tentang tentang

My photo
Sekinchan, Selangor/kuala lipis, Malaysia
Tanggal 14 March 1988 pukul 9 pagi, lahirlah seorang bayi lelaki. En. Ismail telah menamakanya Mohd Faqhreel Aizad. Selama 13 tahun ia menetap di Klang bersama-sama keluarganya sebelum abahnya meninggal dunia dan menetap di Sekinchan hingga sekarang. Beliau masih lagi berlajar di IPGM Kampus Tengku Ampuan Afzan di Kuala Lipis dalam jurusan Ijazah sarjana muda pendidikan major PSV. Tidak lama lagi akan mendapat gelaran 'Guru'/'Cikgu'. Sangat gile akan kentang. [EN]
IP

Mercun Punye Hal..


Assalamualaikum...

Nak t'gelak juga tadi masa menghias kelas.. seorang rakan saya dijadikan bahan.. haha.. bahan pea?? bahan usik mengusik la.. rupenya die takut dengan mercun.. tadi cume mercun telur naga jek.. macam x cukup koridor die lari.. kahkahakha...

cakap pasal mercun, teringat ak (td saya ni da tukar da Faqhreel??) masa aku stay kat Klang, masa 2 aku bersama beberapa rakan yang lain, nak kate jahat x la sgt.. sbb time 2 aku jadi budak masjid.. hehe.. 5 waktu jemaah kat masjid 2.. siap member kamceng dengan tablikh 2.. kikiki.. (betul ni ak x tipu.. haha) tp nak wat macam mane.. sifat nakal 2 masih menabak dalan sanubari seorang insan ini.. haha.. yela 2 Faqhreel.. alasan jek 2.. hihi.. cite die macam ni la.. masa bulan pose la.. aku bersama ngn member22 lain.. dan kalu nk tau.. ak la paling tua.. haha.. time 2 form 1.. deorang paggil ak along.. yela.. kat kawasan mane pon ak duduk.. sume panggil ak along.. cume kat sekolah jek panggil Aizad/Faqhreel.. ok22.. ak sambung.. nak dijadikan cerita.. kat tempat aku ade sebuah rumah jual mercun.. macam jenis mercun da.. ade AirBOm.. betul kot name die mcm 2.. yg meletup kuat tu.. jadi kami beli la yang 2.. selalunya kalu main mercun ni kami main kat depan umah jek.. tapi macam mane ntah.. 1 malam 2 kami bersama2 adek22 ku yg lain nak main mercun kat cort (betul ke ak eje??) badminton.. dah lah keliling die ade umah penuh.. kami main mercun biase jek.. masa 2 ade sorang pak cik ni dah jeling2 kami.. tapi kami wat bodoh jek.. last sekali ak bakar la mercun AirBom 2.. bapak kuatnye bunyi mercun 2.. dan serentak dengan itu kedengaran suara orang menjerit "Oi!! korang jangan lari.. mari sini!!!" dan kami pun tanpa mempedulikan orang itu, terus lari lintang pukang balik ke umah.. hahha.. memang cuak gile.. lari2 masuk umah terus kunci pintu.. dan aku intai la kat celah tingkap.. nampak pakcik tadi mencari-cari kami.. uh.. memang die kejar kami.. dan sejak daripada itu, aku x kuar rumah selama seminggu.. gile ko.. kene lempang ngn pak cik 2.. tuli terus ak.. haha..

panjang sangat ke cite ak nie?? ak ada lagi satu kesah pasal mercun nie.. ni mase aku dah duduk Sekinchan.. masa tu ak form 3.. baraan raya.. tau x baraan 2 pae?? mcm rombongan la.. gi beraya umah kengkawan ramai2.. masa berkumpul nk tunggu yang lain la.. tengah2 lepak22.. tetiba jek member ak baling mercun botol, korang tau la kan kuat macam mane mercun 2.. dan tanpa disangka mercun 2 betul2 hinggap (macam belalang la plak.. kahkah..) kat betis member aku.. pompuan lak 2.. da la pompuan cute, cantik, cun.. haha... sape die.. mane leh bagi tau.. nape la die x jd awek aku.. erm... Oi!! faqhreel.. mengelamun.. ok22 kite sambung cite.. mase mercun tu meletup memang kene kat betis nasib baik x luke besar.. dan nasib baik aku bawak handiplas.. kire ak jadi penyelamat la.. haha.. tapi kesah tu tidak berkahir di situ sahaja.. masa nak balik dari umah cikgu ak.. ak pon x tau da berapa umah da time tu.. tapi member aku pompuan gak.. baru jek sampai.. dan member ak lagi sorang terus baling mercun.. dan.. bape banyak dan da... terkene kat baju die.. hehe.. mesti korang dapat agak jadi pe kan?? baju die berlubang la Faiz.. tanye22 lak.. haha.. macam nak nangis jek die.. tapi die cover .. da la die baru sampai.. da 2 kene balik terus.. nasib baik die naik kete.. x la malu sangat.. hih.. cian die.. Faiz tanye lubang kat mane.. hehe.. aku just tunjuk kat die.. jadi korang yang bace ni x nampak la aku tunjuk kat mane.. biar korang pikir sendiri.. hahha..

sebenarnye.. banyak lagi cite pasal mercun ni..pasal mercun yang meletup sampai batang pohon kelapa belubang, pasal mercun tunderclap masuk ekzos kerete orang.. pasal 1st time bakar mercun mancis.. haha.. kalu nk cite sume memang sampai raye kot baru abes aku tulis entry ni.. haha..

moral dari kesah aku ceritakan tadi ialah, kalu nk main mercun 2, berhati-hatilah.. kalu x hati-hati 2 yang jadi porpular masuk paper.. bute sebelah matelah, ilang jari la.. dan jadi macam ak serta member2 aku juga.. hah.. sebab tu kerajaan haramkan bende nie.. sebab kite main dengan cara yang salah.. jadi kalu korang nk main ke x.. 2 terserahlah pada korang.. janji selamat..

p/s> time kasih kepada Mohd Faiz Ammran kerana menjadi pembetul cara teks aku.. hahaha (ceh.. mcm Esah la plak..)


post signature

4 comments:

SaRa_wo Sensei said...

ish..ish...
bahaya men mercun senpai faqhreel oii...nnt macam2 leh putus!!!
hurmmm..ada lebih x mercun..
bagi aku sket...
p/s:cantik n meriah sunggug blog kamu ini weiii...huhuh
nak layout blog camni gak...
paan design ekkk???

kapal terbang kertas said...

ekh.. igt ak x leh nk wat sdri kea?? ingt ak naif kea?? yela.. paan je yg terer.. ni wat ak lg kecik ati nie.. punye la lpas sahur ak wat bnde nie.. ade lak kate paan design.. x pe la... :'(

SaRa_wo Sensei said...

senpai...
jgn la marah...
sila maafkan kesalahan diriku ini..
org cakap kalu x tau kena tya..tue yang tya nie..
adesss...
mana der..
abg faqhreel pown terer aperr...

kapal terbang kertas said...

haha.. org maen22 la.. kitorg nie ckp je.. tp ati baik.. hii..