Tentang tentang

My photo
Sekinchan, Selangor/kuala lipis, Malaysia
Tanggal 14 March 1988 pukul 9 pagi, lahirlah seorang bayi lelaki. En. Ismail telah menamakanya Mohd Faqhreel Aizad. Selama 13 tahun ia menetap di Klang bersama-sama keluarganya sebelum abahnya meninggal dunia dan menetap di Sekinchan hingga sekarang. Beliau masih lagi berlajar di IPGM Kampus Tengku Ampuan Afzan di Kuala Lipis dalam jurusan Ijazah sarjana muda pendidikan major PSV. Tidak lama lagi akan mendapat gelaran 'Guru'/'Cikgu'. Sangat gile akan kentang. [EN]

Aku Orang Johor!!

HAHAH.. korang janganlah terkejut.. ak bukanlah orang Johor betol2 pon.. nk tau nape ak cakpa mcm 2?? bleh.. tapi kene bace sampai abes la.. hih..

kisahnya bermula bergini apabila ak tidak dapat bersahur pagi tadi kerna bangun terlalu lewat.. haha.. padan muka ko faqhreel.. sape suruh tido lambat.. hihi.. ingat mcm nk wat lembek22 je la ari nie.. yela x sahur.. tapi ble samapi kelas jek.. ade 1 khabar angin kuat mengatakan yang ari Jumaat nnti cuti.. ShaSha (SAADAH) cakap die dengar kat redio pagi tadi.. tp kami wat biase jek.. sbb tau kadang2 kami x dpt pon cuti 2.. dalam pukul 11 lebih kurang macam 2 la.. khabar angin tu makin kencang.. dan pukul 12 t.ari satu pengumuman yang berbunyi bergini.. Teng,teng,teng (bunyi pengumuman) kepada semua pensyarah, staf serta guru pelatih IPGM kampus Tengku Ampuan Afzan, diumumkan pada 18.9.2009 adalah hari cuit.. hahahha.. kami punye la suke.. dan pada itulah juga ramai yang sebok tok menukar tiketnya.. Jadi ramailah yang tau aku nak gi bli tiket.. dan sejak dr itu, telefon ak tidak henti2 berbunyi meminta tolong menukarkan tiket dan semuanya tiket keretapai ke JOHOR.. Sebab tulah ak kate ak orang Johor.. haha..

Jadi sebelum g tukar tiket tu, kami siap wat plan, ak g stesen ketapi dan mmber ak g stesen bas.. uh sampai2 jek orang jual tiket 2 wat slek jek.. banyak tnye lak.. pastu marah2 kami tukar tiket.. dan akhir sekali ak dapat tukar 3 jek tiket.. yang lain x dapat sebb da baes.. cian tol yang lain 2.. sabar ekh.. dan nasib abik lah aku punye tiket bas ke K.L pon ade.. kalu x ak yg nanges.. hahahah..

kan bagus ak ade kendaan sendiri.. senag la nk balik.. ble22 leh blek.. Ma.. Along nk kete 1?? MyVIE ekh.. hahha... senag22 je mintak mcm 2.. ingat mak ko keje tanda tangan kat duit 2?? hahahah...

oh.. ade 1 perkara lagi nk bagi tau, tengahari td ak dpt msg dr Lec ak yg mengatakan ak terilih ke XPDC Mendaki Gunung Tahan, 4-9 OKtober nie.. nk g ke x ha?? ESAH ko g x?? ha.. dalam kelas ak, ak ngn Esah je terpilih.. 5 ari 2?? lame 2.. da la dekat ngn amali seni.. erm.... PANDANGAN!!!


post signature

2 comments:

hafizah said...

salam...
td pon kitorg g tukar tket..
pak cik tu bkn main marah...
dy ckp lain kali kalo nk tukar2 bak xyah beli..huhu
ktorg pon pekakkan telinga je la..
huhuhu..

faqhreel..
g je la gunung tahan tu..best ape...

imHepPie said...

huhh sengal gtaw lambat lgi cuti..napa x gtaw lepas raya je dahla tket bas tuko mahal siot..