Tentang tentang

My photo
Sekinchan, Selangor/kuala lipis, Malaysia
Tanggal 14 March 1988 pukul 9 pagi, lahirlah seorang bayi lelaki. En. Ismail telah menamakanya Mohd Faqhreel Aizad. Selama 13 tahun ia menetap di Klang bersama-sama keluarganya sebelum abahnya meninggal dunia dan menetap di Sekinchan hingga sekarang. Beliau masih lagi berlajar di IPGM Kampus Tengku Ampuan Afzan di Kuala Lipis dalam jurusan Ijazah sarjana muda pendidikan major PSV. Tidak lama lagi akan mendapat gelaran 'Guru'/'Cikgu'. Sangat gile akan kentang. [EN]

Mari membuat barang 3D..

Assalamualaikum semua, salam Jumaat..

Wah.. pejam celik-pejam celik.. dah hari Jumaat.. sekejap jea..

Biaselah kami hari Jumaat.. mengalami kelas TDP (Teknologi dalam Pendidikan) bersama Incik Salim selama 4 jam.. aku rase kelas ni lah yg paling lame watku pengajaranya. Tapi ak x kesah sgt sbb kelas nie x bnyk tutorial.. Banyak wat amali jek.. 1st time masuk kelas dlu.. kami cume dgr ciket je penerangan dari Incik. Pastu soal jawab dalam portal. Interaktif gile.. haha.. Pastu kami wat tnda nama.. kene betul-betul grafik la time nie.. minggy lepas kami wat bahan 2D. kumpulan aku wat "Sayangi Keluarga Anda" hihi.. dan minggu nie paling besh, wat model 3D.. dah rase mcm kelas PSV la plak..

kami memang da ade kumpulan dah. ade 6 kumpulan semuanya hasil undian daripada penonton di rumah.. ceeeewah.. x de la. kami cabut undi.. Pagi tadi kami wat model 3D papet.. Papet kea?? mcm patung jeak.. hehe.. jangan marah Suha.. Semua ni idea Suha.. memang cute la.. dan Kami nak beterima kasih kat Redza kerana kedetailan die.. Zirafah kite dapat berdiri tegak. Esok kite wat singa lak ekh...

dengan kecekapan yang ade pada Redza, maka terhasilah Kak Pah kami..

ak x tau nk letak gambar ni bahagian mana??

Kumpulan Saadah, Paan ngan Kavin lak wat Model 3D Mobail, ade gambar beruang...... bile gantung, nanti die pusing-pusing tu... Fuyooooo... tapi makin lame makin pendek talinya.. Kavin.. ko kene carik jalan penyelesaian untuk tu.. Ha!! Saadah, Incik Basir nak jumpe ko petang nie.. haha.. mcam ko bace jea blog ak nie.. haha...

saadah malu-malu lah..

pastu kumpulan Esah, Ima dan Zul wat Model 3D, makanan. aku x tau nape deorang memilih tajuk makanan.. adakah Zul bersama mereka atau Esah saje nak wat kami semua lapar?? hihihih....

inilah team makanan, mane cari cupcake tu kak??

Kumpulan Misz, Kerul ngn Faiz helmi lak, wat papet beg kertas. Papet itik 2.. Mcm Psyduck dalam Pokemon jea.. tapi, comel.. hahaha....

kusyuk ke tido nie??

abang paeh janji nk wat persembahan minggu depan..

Manakala Ajis, Biha, ngn Kak su.. wat papet gune span.. mcm spongebob squre pants!! haha.. tp ni lain.. binatang.. ade kucing, gajah (ade kea?) lembu dan banyak lagi yea adik-adik..

ahli PUSPANITA (kate Suha)

Last but not list, kumpulan sume laki, Wan Asrar, Bino dan Kering. Deorang wat model kedai makan. Mcd katenye.. tapi x tau la Mcd tu Mc Daud atau Mak cik Dibah.. apa yang kita x tau, itulah menjadi persoalanya.. hih.. tapi gempak gak la hasil deorg nie.. tapi tetiba jea ade org bersuara.. "tahun ape yang belajar berniage?? nak kate tahun enam x de lak.." biasela.. anjing-mengajing menjadi amalan tetap kami.. hahaha...

gerai Mak cik Debah

uh.. minggu depan wat ape la palk.. besh pak kelas mcm nie.. x sangke kelas 4 jam.. sekejap je abes.. sampai Dato' pengarah masuk pun x prasan pada awalnye.. hihih... maaf Dato'..

selera kak pah hanya pada donut

post signature

4 comments:

nasuha ahmad helmi said...

Kak pah kite memang semat!!!
nantikan kemunculan kak pah setelah di'makeOver'kan!!! tunggguuuuuuu~

sara_wo said...

urmmmm model kak pah tue leh tahan....
model makanan lak paling berkesan di hati aku yang sgt lapar nie...
jadi...
tahniah kepada kak pah dah makanan yang menyelerakan tue...
keh..keh...
kombinasi yang hebat...
ditambah lak ada mcd yang tak mcm mcd tue...
pearghhh..
korang mmg senpai psv yang hebat...
tabik sama senpai..!!!

miss lolly a.k.a luvfareda said...

wahh. cumil2 jak 3d tuh.

yg kek tu buat lolly lapaaaaarrrrr

kapal terbang kertas said...

suha - haha.. bukan smart.. cute la.. nntikan juga abang nge.. leh juget22 nti 2 eko 2..

sara- haa.. biase la.. tgok la spe yg wat..

lolly - hehehe.. nnti kami wat apam telo lak.. hahha...