Tentang tentang

My photo
Sekinchan, Selangor/kuala lipis, Malaysia
Tanggal 14 March 1988 pukul 9 pagi, lahirlah seorang bayi lelaki. En. Ismail telah menamakanya Mohd Faqhreel Aizad. Selama 13 tahun ia menetap di Klang bersama-sama keluarganya sebelum abahnya meninggal dunia dan menetap di Sekinchan hingga sekarang. Beliau masih lagi berlajar di IPGM Kampus Tengku Ampuan Afzan di Kuala Lipis dalam jurusan Ijazah sarjana muda pendidikan major PSV. Tidak lama lagi akan mendapat gelaran 'Guru'/'Cikgu'. Sangat gile akan kentang. [EN]
IP

Jangan Pisahkan.. Aku dan Dia...

Fuyoooo!!! x sampai 10jam.. ak da wat entry baru.. hahha.. tersangatlah rajinya ak hari ni.. hehe... mengapa tajuk saya sedemikian tuan puan?? Mesti anda, anda dan anda semua fikir pasal wanita.. betul x?? haha... bukan la... aku dan dia.. dia adalah backdrop.. mengapa ak panggil dia.. sebab dia la satu-satunya keje tetap ak kat sini..

Beta masih ingat lagi ketika beta memasuki Institut ini.. ketika itu, backdrop huruf digunakan. terima kasihlah kepada akak PISMK OUM.. kerana mengajar kami mengenal erti backdrop nie.. pada awal dulu, betapa susahnya kerja kami, kene potong huruf, cat huruf, pasang.. 1 kelas kene wat bende nie.. tiap kali pasang mesti sampai 2,3 pagi.. setiap orang sudah ade bidang khas masing-masing, mcm aku, tugas pemilihan huruf, saiz, warna, dan reka letak huruf. Wan, Ajis dan bino tukang pasang huruf. kering tukang tengok senget ke x, dan yang wanitanya, tukang susun dan letak jarum.. waktu pasang backdrop ni la mengeratkan hubungan silaturahim kami. sehingga ada yg menjadi lebih daripada kawan biasa kerana backdrop nie ( seorang ahli kelas kami dengan kelas lain ).. banyak maknaya backdrop ni pada kami. Ada satu ketika dahulu, semasa MPBB, lupa la bila, pegawai BPG yang hadir sangat berminat dan tertarik dengan backdrop yang kami buat sehinggakan dia mengambil gambar backdrop sahaja beberpa keping.. haha..

tapi sekarang, backdrop huruf telah digantikan dengan banner. pemasangannya lebih mudah dan cepat. hanya memerlukan 2, 3 orang sahaja sudah cukup untuk memasangnya. tiada lagi gelak tawa sehinggga 2,3 pagi di dewan. tiada lagi sesi fotografi di dewan. ia hanyalah kenangan lalu. walaubagaimana pun, ia tetap menjadi tugas kami memasangnya. aku x pnh rasa ia satu beban (x tau la org lain ) sebab ia seperti satu pengalaman yang penuh bermakna. bila sesebuah program dijalankan, perkara pertama orang akan lihat adalah backdrop. jika cantik backdrop itu dipasang, tanggapan org pada orprogram tersebut juga akan cantik. terima kasih gak kat Incik shaifudin. Aku harap die leh ajar aku dlam bidang grafik-grafik nie. sebb aku minat gile tentang nie.. mane tau ade rezeki, aku nk bukak bisnes grafik dan banner ni masuk sekali dalam servis yg dijalankan.

bukan setakat banner kami pasang, pentas juga kami buat.

betulah, memnag backdrop dan kau serta rakan-rakan aku tidak dapat dipisahkan.. IA ADALAH SATU PENGALAMAN YANG CUKUP BERMAKNA BAGI KAMI SEMUA...

post signature

1 comments:

nasuha ahmad helmi said...

btOl2..walaupOn dulu wat bekdrOp rase susah tapi serOnOk....