Tentang tentang

My photo
Sekinchan, Selangor/kuala lipis, Malaysia
Tanggal 14 March 1988 pukul 9 pagi, lahirlah seorang bayi lelaki. En. Ismail telah menamakanya Mohd Faqhreel Aizad. Selama 13 tahun ia menetap di Klang bersama-sama keluarganya sebelum abahnya meninggal dunia dan menetap di Sekinchan hingga sekarang. Beliau masih lagi berlajar di IPGM Kampus Tengku Ampuan Afzan di Kuala Lipis dalam jurusan Ijazah sarjana muda pendidikan major PSV. Tidak lama lagi akan mendapat gelaran 'Guru'/'Cikgu'. Sangat gile akan kentang. [EN]
IP

Kawan Baruku..


Assalamualaikum semua.. Uh.. panas betul petang ni. Hari ini aku mempunyai kawan baru dalam hidupku. Jenab namanya. Jenab merupakan seekor kura-kura kecil yang baru dibeliku tadi. Ntah mengapa aku tadi tiba-tiba sahaja ingin membeli seekor kura-kura. Tanpa membuang masa, aku terus meminjam motor 'roomateku' dan pergi ke Lipis untuk membeli kura-kura tersebut. aku memangilnya Jenab kerana ak rasa nama tersebut klasik sekali. lagi pun aku tidak tahu lasung kura-kura ni jantan ke betina. "Sekilas kura-kura di dalam akuarium, tidak ku tahu jantan ke betina" hehe..

Mengapa kura-kura? Mengapa tidak ikan? kucing? mengtibang laut? atau platipus? aku rasa kura-kura ni lain daripada yang lain. walaupun kura-kura ini kecil tetapi ia mempunyai semangat yang kuat. seperti dalam siri 'Wonder Pet'. lagi satu, aku tidak pernah membela kura-kura sebelum ini. Selain itu, aku harap si Jenab ni boleh la layan aku bila aku sunyi-sunyi. Mungkin aku akan latih dia buat aksi juga seperti balik kuang, menari atau sebagainya. Mana tahu dia boleh ganti Tuk.

Aku harap Jenab ni dapat aku bela dengan sebaik mungkin dan hidup lama. Insyaallah.

2 comments:

MIMOSA PUDICA said...

ok la tue..kwan x smstnye manusia...ngan kura2 pun leh..kn dia pun anugerah Tuhan gak..kn..kn

kapal terbang kertas said...

btol222.. ak stuju.. kite x leh nk memilih kwan...