Tentang tentang

My photo
Sekinchan, Selangor/kuala lipis, Malaysia
Tanggal 14 March 1988 pukul 9 pagi, lahirlah seorang bayi lelaki. En. Ismail telah menamakanya Mohd Faqhreel Aizad. Selama 13 tahun ia menetap di Klang bersama-sama keluarganya sebelum abahnya meninggal dunia dan menetap di Sekinchan hingga sekarang. Beliau masih lagi berlajar di IPGM Kampus Tengku Ampuan Afzan di Kuala Lipis dalam jurusan Ijazah sarjana muda pendidikan major PSV. Tidak lama lagi akan mendapat gelaran 'Guru'/'Cikgu'. Sangat gile akan kentang. [EN]

I Love U Syg.. Tp... Sampai ble??

Wa.. nmpknye pengkritik telah pun melawat duniaku nie.. Emm.. mcam ni kne la aku lagi berusaha.. haha.. Aku baru je terbaca surat khabar Harian Metro td, baru aku perasa muka depanya becerita tentang perkahwinan Roslin Hashim dengan bekas Isterinya hanya bertahan selama 12 hari sahaja. Cuba korang bayangkan, kita punyala bercinta punya nak rak, alih-alih bila dah kahwin, x sampai sebulan dah pisah. Kahwin ni bukan perkara main-main, mungkin korang masa kecik-kecik dahulu ada kot main kahwin-kahwin. Tapi itu lain. Bila kita dah berkahwin, kita sudah masuk ke alam yang lain. Bukan lagi seperti dahulu. Tanggungjawab kita makin besar dan bertambah. Sebab 2 la nak kahwin kena ambil kursus. Kita kene balja selok belok alam perkahwinan tersebut. Ini bukan sahaja untuk kaum Adam malahan kepada kaum Hawa juga. Lain rasanya ketika bercinta dan ketika berkahwin. Xsama langsung. Aku cita ni dari pengalaman aku la, walaupun ak belum lagi kahwinlah baru je couple, prasaan rimas dan tidak selesa mula menyerap ke dalam hati kami. Belum lagi kahwin. baru couple. Cuba dah kahwin. Korang bayangkan la macam mana. Sebab tu la orang cakap, masa kita berkawan nie, kne la kenal btol-btol hati budi pasangan kita. bukan dari luaran jea, dalaman yang penting. Mmg tidak dinafikan sebagai seorang insan, aku mahukan seorang permpuan yang cantik manjadi isteri ak. Tp bila dipikirkan balik, buat apa isteri cantik, kalu hati budinya busuk dan kotor. Kalu cantik sangt mesti ramai orang yang sukakan?? Kita juga yang merana.. hehhee.. Bagi aku la, sebelum Couple, kita mestila kenal orang 2 betol-betol kerana dila dah couple, ak harap akan samapai ke alam perkahwinan dan kekal hingga ke akhir hayat. couple ni bukan la untuk suka-suka. tengok orang besh ade awek, kita pun nk gak. Ade kea.. Lagi 1, bila da cople tu, kne jagala diri masing-masing. Janganlah buat benda yang tak senonoh. Sebab tu lah bila dah kahwin, kita rasa bosan. Krena apa? Krena kita da buat semua dlu sebelum kahwin. Lasung tiada nikmat malam pertama.
Aku pun x tau nape aku boleh pulak becerita tentang benda nie. Mungkin ia juga penting untuk kita semmua kerana satu hari nanti, kita mesti kahwin bukan?? Dan marilah kita sama-sama berdoa agar mendapat jodoh yang baik dari semua aspek walaupun x sperfect yang diingini.

0 comments: