Tentang tentang

My photo
Sekinchan, Selangor/kuala lipis, Malaysia
Tanggal 14 March 1988 pukul 9 pagi, lahirlah seorang bayi lelaki. En. Ismail telah menamakanya Mohd Faqhreel Aizad. Selama 13 tahun ia menetap di Klang bersama-sama keluarganya sebelum abahnya meninggal dunia dan menetap di Sekinchan hingga sekarang. Beliau masih lagi berlajar di IPGM Kampus Tengku Ampuan Afzan di Kuala Lipis dalam jurusan Ijazah sarjana muda pendidikan major PSV. Tidak lama lagi akan mendapat gelaran 'Guru'/'Cikgu'. Sangat gile akan kentang. [EN]

cerita hari ini..







Hari ini AhAd 8/2/09. Penganut agama Hindu hari ini menyambut hari Thaipusam. Hari ini aku pagi-pagi dah kena bangun. bebudak ini ajak aku pergi memancing di Empang Jalih, lebih kurang 10KM dari Institut. Aku, Zul, Wan Asrar dan Ajis memulakan XPDC kami pada pukul 8.30pg. Peh.. aku rase mangantuk gila masa tu, maklumlah semenjak dua menjak ni, aku susah nak tido malam. Asek batuk je.
Bila tiba di sana, semua dengan penuh 'Ghairahnya' nak mendapat Arapaima 10kg hehe.. Sebenarnya semalam kami dah pun pergi ke sana, Zul dapat ikan ubi (500g). Sebab tu la hari ni kami rasa boleh dapat lagi besar. hahahha..
mula-mula sejam, tak dapat gak, 2 jam.. masuk 3 jam Ajis sudah mula bosan. Dia sudah simpan pancingnya. Akhirnya semasa aku beli makanan di kafe Abg Mie, die terus balik tanpa mengikutku ke sana..
Sesudah makan, aku memulakan kembali kmisi mendapatkan ikan. Tapi memang tiada nasib kami hari ini, seekor pun tidak naik. untuk memuaskan hati, sebelum pulang kami mandi dahulu. boleh dikatekan air terjun la juga kerana air dari empangan itu akan mengalir jatuh ke bawah. Tetapi tidak la sebaik mandi di air terjun kerana airnya berbau makanan ikan, kerana terdapat kolam ikan di tengah empangan tersebut. Tidak lama kami mandi di sana.

Tetapi aku rasa tempat itu jika dijaga dengan baik, mesti lagi meriah. Mesti lagi banyak gadis-gadis yang datang.. hehehhe.. (gatal gak aku nie)..

1 comments:

profD AL Atas said...

hahahaaa...ko ni mamang gatal..
wawawaa....
gatal bli la ubat gatal...
kihkihkihhhh....