Tentang tentang

My photo
Sekinchan, Selangor/kuala lipis, Malaysia
Tanggal 14 March 1988 pukul 9 pagi, lahirlah seorang bayi lelaki. En. Ismail telah menamakanya Mohd Faqhreel Aizad. Selama 13 tahun ia menetap di Klang bersama-sama keluarganya sebelum abahnya meninggal dunia dan menetap di Sekinchan hingga sekarang. Beliau masih lagi berlajar di IPGM Kampus Tengku Ampuan Afzan di Kuala Lipis dalam jurusan Ijazah sarjana muda pendidikan major PSV. Tidak lama lagi akan mendapat gelaran 'Guru'/'Cikgu'. Sangat gile akan kentang. [EN]
IP

.:macam hampeh:.



salam semua... jam kat laptop aku menunjukan pukul 11.55pm.. kat luar hujan sepoi-sepoi bahasa.. haha.. bes tol kalu dapat tidur nie.. hihih.. tapi nk wat macam mane.. aku ni dah berblog.. hati mestilah nak hupdate bende nie.. sekarang ni pun dah lame da aku x hupdate.. nampak macam bersawang disana sini.. siap ade sarang tebuan lagi tu.. Faqhreel!! x baik menipu.. yea.. baik.. saye x tpu.. hahaha....

bukan ape.. aku just malas jek nak menaip sejak dua menjak nie.. 2 yang malas nak hupdate tu.. patutnya semalam aku da dapat hupdate tentang kemenangan aku bersama rakan-rakan dalam perlawanan hoki.. kami menag 2.. hahaha...

ok22.. aku cerita sikit pasal bende tu, hari minggu lepas kami join pertandingan hoki Piala Dato Mazlan... hahha.. selepas berhempas pulas, membakar kulit kerna main di tengah-tengah terik matahari.. kami telah ditabalkan sebagai johan.. hahha.. posisi aku dalam pasukan ialah sebagai gol kepper jek.. haha.. aku dua bolos... tapi yang paling bangga sebab dapat selamatkan 2 pukulan dari Incik Sarudin masa Final.. hihi.. sebab 2 leh menag.. dan respect kat Bino sebab die jaringkan gol kemenangan kami pada waktu tambahan.. hihihi... bangga lebih seab kami jadi juara sulung piala nie.. lepas 2.. ni 1st time dapt gelaran juara.. kalu x asek naib jek.. hahaha....

ok22 sekarag aku nak cite pasal ketidak puasan hati aku lak.. mule-mule sekalikepada sesiapa yang terasa tu,, jangan la kecik hati ekh.. ni semua tok kebaikan semua orang gak... hihi... nape aku rase x uas hati?? yela.. ak dok asaram ni macam rase dok stinggan jek.. bak kate suha la.. tapi bukantakat suha jek cakap.. ramai klagi yang cakap.. yela.. mane x nye.. boleh dikatakan 3 bulan sekali x de air.. huh.. payah seh kalu x de air ni.. air bukn boleh diganti pun.. yela kalu x de letrik ade lilin tok terangkan malam.. ni kalu x de air macam mane nak mandi?? btol x?? dan sekarang ni dah dekat 3 ari krisis air ni berlanjutan.. rasa macam zaman dulu-dulu jek.. nak buang air jek kene tadah air dulu.. kalu kene time x tahan sangat tu macam mane??? ish2222..... nape lah pihak yang bertanggungjawab tidak ade inisiatif tok bende ni??? mungkin aku x tahu.. tapi dari pandangan mata kasar aku.. x de pape pun.. yela.. bagi aku la kan.. kalu LIPIS ni memang selalu x de air.. nape x kite wat satu tong takungan air?? bukanlah tok sorang satu tong wahai sahabatku... kite just wat satu asrama ni satu tong yang besar.. boleh tampung tok 1 minggu sekurang-kurangye.. x de ajet la Faqhreel!!! ha.. tu la yang aku pelek.. nape mesti x de bajet?? bende lain leh wat?? yang paling penting.. jamuan akhir tahun?? patutkea nak buat jamuan?? kite tgok yang mane lebih penting dulu la.. ini lah pentingya wakil pelajar.. menyuarakan suara pelajar, pendapat pelajar kepada pihak atasan... ah.. hangat22 taik ayam jek.. awal22 dulu yela.. bukak kaunter.. 1 hari.. tanya masalah pelajar.. sekarang?? erm..... mungkin orang akan kate.. 'kau cakap jek senaglah Faqhreel, cube kau lak yang buat" memang senag bile bercakap, tapi kite kerja dalam satu kumpulan, ramai, cube bekerjasam dalam mengatasi masalh yang macam ini, bukan masalah yang remeh temeh jek.. macam......

dahlah malas aku nak cakap,nanti kate aku REBAL lak... aku tgok lambang wifi kat laptop ni macam da x de jek.. x bagi aku pos la nie.. hahahha...

kata FAQHREEL ~~> ak baru post pagi nie.. past balek... sbb malam tdi line x dea...

post signature

2 comments:

SaRa_wo Sensei said...

abg faqreel...
aku tau ketidakpuastian kau tuh...
tapi aku sure ko mesti tau pasal nie kan...
maktab kiter punya tangki besar..tangki nie tuk tampung 3ribu gelen air ko tau...tapi lipis punyerr tangki air kechik...hanya leh tampung dalam 5ratus galen air...
so, bukan salah maktab kita...JBA lipis yang x dapat nak salurkan air dengan efisyen kat kampus kita...

pasal jamuan plak...kalu kita fokus kat satu masalh jerr x jadik abg faqhreel oiii...kena la holistik...x kan masalah air x setle apa pown x lah nak dianjurkan...

kapal terbang kertas said...

huhuh.. ak bknye psl nk fokus psl jamuan jek.. tp 2 cme contoh jek... mmg la tangki kite besar... ak pon x nk slhkan mktb.. ak x ckp pon slh mktb... tp kalu time22 x de air nie.. kenelah wat sesuatu... mcm bekalkan air ke.. pe kea.. sebab ssh gak mcm nie... kerna 1 asrama x de air..

macam dulu time debat dulu.. kan x dea air.. kan susah sume orang.. mandi kat pentadbiran... huhuhu...