Tentang tentang

My photo
Sekinchan, Selangor/kuala lipis, Malaysia
Tanggal 14 March 1988 pukul 9 pagi, lahirlah seorang bayi lelaki. En. Ismail telah menamakanya Mohd Faqhreel Aizad. Selama 13 tahun ia menetap di Klang bersama-sama keluarganya sebelum abahnya meninggal dunia dan menetap di Sekinchan hingga sekarang. Beliau masih lagi berlajar di IPGM Kampus Tengku Ampuan Afzan di Kuala Lipis dalam jurusan Ijazah sarjana muda pendidikan major PSV. Tidak lama lagi akan mendapat gelaran 'Guru'/'Cikgu'. Sangat gile akan kentang. [EN]

Zoom Malaysia!!!


Waaa... da sepurnama hamba tidak membuka blog ini... hahha... baru seminggu jea ak x upd8.. Sebonaya ak baru jea balik dar wat Pengalaman Berasaskan sekolah (SBE) kat umah mmber ak kat Kg. tembuk(dalam bahasa banjar = tembelang [hantalur tambuk = telur tembelang]) eh bukan Tembuk Darat, Kuala Langat.

Baru ak tau banyak tempat2 besh kat sana.. bukan setakat projek mega dan kelapa sawet jea ade kat situ. Macam2 ada...

ok22.. sebelum bercerita lebih lanjut, ak nk cite skit la kedudukan tempat 2.. die mmg strategik la.. dalam kawasan kuala Langat dan dr umah mmber ak 2, korang jalan sikit jea, tp lbh baik naik motor la coz nti penat, da masuk daerah sepang.. kalu kat Banting korang tau ade ape?? mesti t'ingat pasl Morib kan?? sebenarnya ade byk lagi pantai kat c2.. ade pantai kelanang, kg batu, pas 2 korng grak jauh cket.. korg leh g pantai bagan lalang. Kt c2 la deorang wat Sepang GoalCoast. Peh, besh gle g kat situ, lagi2 tok pemuda2 bujang mcm ak nie.. bukan pea.. ramai gadis2.. aha.. leh cuci mata.. macm kat lua negara 2.. ditmbah pula dengan tilam angin.. PEH!!! sebijik cam kat Miami.. hahha.. ble time sunset 2.. korng leh r amek buku skecth.. leh lukis.. hahha.. tp korg jgn la ddk situ smpai lupa akan Magrhib..

ble ade mse lpang.. korng leh g K.Box (karoke box). besh siut.. melalak sana sini.. bukan org nmpak.. haha.. pas2 g main bowling.. haha.. Kering kalah!!! Kalu korng nak grak besh cket.. korng leh g nilai or seremban.. x jauh pon.. dkt jea.. lbh kurng 1jam..

adoiyai.. walaupun ak dok selangor gak.. tp x tau lak tmpt nie sebesh mcm nie.. hahah..

Zoom Malaysia, Zoom Tembuk..

banyak lagi boleh dilawati, banyal lagi boleh diterokai..

Wasalam!!!

2 comments:

profD AL Atas said...

oit...akakakaaa....
tembuk la port baek untuk menyembelih kwn ko BAB 1....akakakaa....
disebabkan fktor geografi yang mnarik...hehehee...
ko g melawat tak tmpat tu...???
akakakaaa....

SakSi UtaMa said...

ak da tempah tok raye nnti..
ko nak x?? ak tmpah lbh tok ko nie..