Tentang tentang

My photo
Sekinchan, Selangor/kuala lipis, Malaysia
Tanggal 14 March 1988 pukul 9 pagi, lahirlah seorang bayi lelaki. En. Ismail telah menamakanya Mohd Faqhreel Aizad. Selama 13 tahun ia menetap di Klang bersama-sama keluarganya sebelum abahnya meninggal dunia dan menetap di Sekinchan hingga sekarang. Beliau masih lagi berlajar di IPGM Kampus Tengku Ampuan Afzan di Kuala Lipis dalam jurusan Ijazah sarjana muda pendidikan major PSV. Tidak lama lagi akan mendapat gelaran 'Guru'/'Cikgu'. Sangat gile akan kentang. [EN]
IP

Tolonglah aku..

AKU MANUSIA LEMAH SELALU TERJATUH
BERBEDA AKU DARI MU
KAU BERDIRI TEGUH
AKU SERBA TIADA AKU KEKURANGAN

Mesti korang biasa dengar ayat kat atas ni kan?? sebab ni lirik lagu yuna 2.

Kenapa ak plih untuk amek bahagian 2 jea?? Biasala ak.. ske amek lirik lagu yg ade kne mengena dgn kisah idupku.
Sbb ape?? ntah la.. ak rase ak ni cme pndai ckap jea.. tp x jd pape pon.. sbb 2 ak bnyak memerlukan org sekeliling ak tok menjayakan sesuatu perkara. tetapi ade gak INSAN yg memandangya sebagai satu jln utk ak memanipulasi org lain. Ade kea?? semua ak wat semua salah. aku bukan seorag yg srba tahu, aku cuma ckp dari pe yg aku tau dan pengalaman ak. bukn nk menujuk2 yg ak ni tau semua., antah lah.. Ramai org melihat ak mempu untuk melakukan sesuatu tugas. Tp sdgkan ak lsung x mmpu. ak memerlukan sekongan dr stiap sdut. Bukan hanya dengan mengkritik sahaja, membantah sahaja, merungut sahaja.. Ada org kte merungut 2 maknanya org itu shat?? Betol mmg dia sht dan x gle. Sbb semua manusia kat dunia xkan puas ati apa yg mereka ada sekarang.
Aku sdar diri ak, mmg byk kesilapan yg ak lakukan. Sbb 2 la ak minta pertolongan rakan2 semua. jika korang x de.. mmg ssh ak.. korag la yg banyk membantu ak..
Thank...

0 comments: