Tentang tentang

My photo
Sekinchan, Selangor/kuala lipis, Malaysia
Tanggal 14 March 1988 pukul 9 pagi, lahirlah seorang bayi lelaki. En. Ismail telah menamakanya Mohd Faqhreel Aizad. Selama 13 tahun ia menetap di Klang bersama-sama keluarganya sebelum abahnya meninggal dunia dan menetap di Sekinchan hingga sekarang. Beliau masih lagi berlajar di IPGM Kampus Tengku Ampuan Afzan di Kuala Lipis dalam jurusan Ijazah sarjana muda pendidikan major PSV. Tidak lama lagi akan mendapat gelaran 'Guru'/'Cikgu'. Sangat gile akan kentang. [EN]

Apa nak jd?

Malaysia sebuah negara yg telah merdeka selama 52 tahun. Tapi sekarang kita lihat, pelabagai masalah yg timbul, satu masalah x selesai, timbul satu lagi masalah. APA NAK JADI DENGAN MALAYSIA NI?? Walaupun ak ni x xpert dlm bidang politik ni tp sbgai seorg bakal seorg guru, ak kene gak amek tau pasal nie.
Korng ade baca paper ngn tgok tvkan?? yg sidang dun Perak dibuat bawah pokok. Ak bkn nk sokong atau bangkang, tp cube korang bayangkan bile negara luar tgok. Malu seh.. Bapak malunye.. wakil rakyat bersidang d bawah pokok. Biasanya org kumpul bwh pkok ni cme lepak22 kosong jea x pon makan cendol. Perangai mcm bdk2 sorg2. Kalu nk wat gak, pilih lah tmpat yg elk sikit. mcm 2, x yh la wat dewan Dun lagi lps nie, leh wat kt mane22 jea. Pas2 lulus usul. Ape bende nie. Adoyai... Bukanke kalu nk wat persidangan dewan mesti ade cokmar (tongkat) dan dpt perkenan sultan?? Mankin deorg gne tongkat ali jea kot time 2.. hahaha.
Nie lagi satu hal, pasal saman menyaman.. asek nk menyaman je.. haha.. nti jd tren kat m'sia ni, salah skit trus saman. ISH.....
Kita ni duduk berbilang bangsa. So kite mesti la hormat menghormati satu sama lain. bukan nk mencaci, menghina kaum lain. tgok mcm kami, elok jea ngan Kavin.. betol x Kavin??? haha..
Macam ni la, kepada semua rakyat Malaysia, kita sepattnya bersatu hati, melayu tlg melayu, melayu tlong org bkn melayu gak.. dan sebaliknya. x la negara kita ni kucar kacir. Klau orng luar tgok, Peh... mesti deorg gelak terbahak2 tgok gelagat rakyat kita...

p/s> mari kita sama2 doakan motor zul yg hilang dijumpai kembali.

2 comments:

paan said...

wei..jgn lebih2 daa...nanti kene isa br taw....

SakSi UtaMa said...

whb isa kea??