Tentang tentang

My photo
Sekinchan, Selangor/kuala lipis, Malaysia
Tanggal 14 March 1988 pukul 9 pagi, lahirlah seorang bayi lelaki. En. Ismail telah menamakanya Mohd Faqhreel Aizad. Selama 13 tahun ia menetap di Klang bersama-sama keluarganya sebelum abahnya meninggal dunia dan menetap di Sekinchan hingga sekarang. Beliau masih lagi berlajar di IPGM Kampus Tengku Ampuan Afzan di Kuala Lipis dalam jurusan Ijazah sarjana muda pendidikan major PSV. Tidak lama lagi akan mendapat gelaran 'Guru'/'Cikgu'. Sangat gile akan kentang. [EN]
IP

~ copY pasT ~

salam semua.. selamat pagi..

nak tergelak aku malam tadi, bukan apa, mak cik aku call aku.. aku ingat sebab ape.. yela tengah-tengah malam kol.. rupenye nak tanya macam mana nak transfer gambar dari kamera ke PC die.. aku kate la copy past jek.. agak lame gak la nak mengajarnya.. huhuh,,,

tetibe teringat aku pasal 1st time aku pegang komputer, mase tu sekolah rendah lagi.. darjah tiga.. tapi masa tu aku x belajar pon pasal Word ke ape kea... aku cume belajar melukis menggunakan kod dalam pc ni.. ak lupe apa nama dia.. tekan f1,f3,f4 banyak-banyak pastu jadi satu lukisan. jadi masa tu aku hanya mengetahui fungsi komputer hanya untuk membuat bende nie dan tidak lebih dari itu.. muahahhaa... jahil sungguh ak nie..

lepas kelas tu tutup, aku dah x pengang komputer dah sehingga la arwah abah aku beli komputer.. ingat x dulu kerajaan wat 1 rumah 1 komputer? pastu leh kuarkan duit KWSP tok beli komputer, masa tu pejabat pos wat.. ODERSAJA.. hahha.. tapi x lama juga la.. sebab kene jual balik.. hahaha.. tapi yang penting masa tu, ak masih lagi tidak tahu pasal WORD.. nak tau aku tulis kat mana?? PAINT.. hahahahha....

lepas tu 1st time aku main game C.S (counter strike la).. masa tu aku form 1.. member aku ajak g C.C main game.. hahah.. aku da lah x tau pape mase tu.. g je la.. pastu main C.S.. hahha.. ak langsung x tau pape.. aku x tau ak hidup ke mati.. jalan gne error je.. x gne mouse.. haha..

bile aku pindah kat sekinchan ni jek aku belajar sikit gune komputer nie.. tu pun belajar sendiri.. macam wat power point.. hahha.. kalu nak tahu, aku ngan member aku lah orang pertama wat perbentangan kat sekolah gune power point.. hahahhaaha... orang lain sume gune kertas majong masa tu.. hahahaha.....

sekarang ni ada pusat ICT katkampung ak.. bayar RM5, percume tok tiga bulan.. adek-adek aku x lekat kat umah lansung.. asek g sana jek.. nasib baik la dekat jek.. nampaknya deorang lagi beruntung dari aku lah.. kecik2 kecik lagi dah pandai gune komputer.. muahahhaa...

kalu kite lihat sekarang nie, internet, komputer memnag perlu untuk semua orang.. jadi janganlah halang anak kita nak belajar komputer dan bukak internet, cuma kita perlualah pantau mereka setiap masa...

kata FAHREEL~~> ak masih nak belajar pasal komputer nie.. macam betulkan die.. nnti senang.. tol x??

post signature

1 comments:

Don Daughter's said...

btOl

ZMan Da berUBah..

bdAk tadIKa pUn dA RETi bkak

You tuBE KOt..

huHU

LALALA :D