Tentang tentang

My photo
Sekinchan, Selangor/kuala lipis, Malaysia
Tanggal 14 March 1988 pukul 9 pagi, lahirlah seorang bayi lelaki. En. Ismail telah menamakanya Mohd Faqhreel Aizad. Selama 13 tahun ia menetap di Klang bersama-sama keluarganya sebelum abahnya meninggal dunia dan menetap di Sekinchan hingga sekarang. Beliau masih lagi berlajar di IPGM Kampus Tengku Ampuan Afzan di Kuala Lipis dalam jurusan Ijazah sarjana muda pendidikan major PSV. Tidak lama lagi akan mendapat gelaran 'Guru'/'Cikgu'. Sangat gile akan kentang. [EN]

~ 2 kali sebulan?? ~

Assalamualaikum.. yeah!! hari ini ada entry lagi...

Cerita hari ini bermula pada pukul 5 pagi tadi, mak ak mengejutkan ku kerana dia mendengar orang meminta tolong dari tepi jalan..
Lantas ak bangun dari tidur dan pergi ke tepi jalan, kelihatan lampu biru berkelip-kelip.. ya.. kereta peronda polis rupanya. Ak memberanikan diri untuk ke tempat tersebut, rupa-rupanya sebuah kereta telah masuk ke dalam parit dan suara yang meminta tolong tadi adalah pemandu tersebut...

Peh!! macam karangan darjah 6 la plak.. hahahha... nasib baik la orang yang xcident tu dapat kuar dari ketenya, sebab keretanya dah terbalik masuk ke dalam parit. parah gak orang nie.

jiran aku cakap tadi, dia orang awal datang tapi takut nak dekat.. hihihih.. adeke.. 2,3 kete berhenti tapi deorang terus balik.. x tau la nape... nasib baiklah kete peronda polis tu lalu, die yang bawakan orang tu ke hospital.

Sebenarnya dalam bulan ni dah 2x kete masuk parit kat depan umah aku nie, minggu lepas kete imam. pagi gak, masa tu hujan renyai2.. die baru balik dari mengeteh.. mase nak masuk umah die, lori langgar dr belakang.. nasib baik x teruk...

jalan depan umah aku nie besar (4 lorong) dan lurus, jadi kebanyakan kenderaan yang lalu lalang kat sini semuanya laju-laju.. dah tu, jalannya pula x rata dah..

kalau malam-malam lori kontena lalu, mesti begegar... jalan dia dah mendap.. nampaknya pihak yang bertanggungjawab kenelah amik perhatian bende nie.. lagi satu, jalanya pula gelap... mana ada lampu..

**********************************************************

kemalangan minggu lepas

pokok kelapa yang menghalang kereta jatuh lagi dalam


bahagian belakang yang dilanggar lori

**********************************************************

kemalangan pagi tadi.


panuh dalam kereta dengan lumpur..

pandangan dari hadapan.. jangan hiraukan budak berseluar kuning tersebut..

**********************************************************

jalan yang lebar, lurus dan tidak rata bukan??


post signature

4 comments:

muiz said...

sepatutnye kau tutp no tu

BiEha Besh said...

a ah la fak,,mgkin jua ko kner ttp no plate dier elak dr pape xdjgka belaku,,aku tingin ar nk g uma ko,,cam besh je ada sawah bendang~

kapal terbang kertas said...

ya.. sudah ku padam gmbrnye.. malas nk uplode balik.. muahaha..

haha.. nnti kite wat rombongan ekh.. dtg kg ak..

sai_senpai said...

erk mcm ku kenai jew jaln raye tu...mcm nah jaln jew...tp ingt2 luper...ahahahaha....=P