Tentang tentang

My photo
Sekinchan, Selangor/kuala lipis, Malaysia
Tanggal 14 March 1988 pukul 9 pagi, lahirlah seorang bayi lelaki. En. Ismail telah menamakanya Mohd Faqhreel Aizad. Selama 13 tahun ia menetap di Klang bersama-sama keluarganya sebelum abahnya meninggal dunia dan menetap di Sekinchan hingga sekarang. Beliau masih lagi berlajar di IPGM Kampus Tengku Ampuan Afzan di Kuala Lipis dalam jurusan Ijazah sarjana muda pendidikan major PSV. Tidak lama lagi akan mendapat gelaran 'Guru'/'Cikgu'. Sangat gile akan kentang. [EN]
IP

1, 2, 3, ermm.. eh da dekat dah...

Assalamualaikum semua, erm.. ble kita bilang-bilang balek gune jari, uh, memang tak lama lagikan?? 20/8/2009 tarikh lihat anak bulan, maksudnya, bulan Ramadhan tidak lama lagi.

Nampaknya kita perlulah bersedia, bukan tok raya ekh.. hahhaa.. ade kea.. blom lagi pose, da siap sedia tok raya.. biasenye org macam 2 la.. tapi x suma orag pon.. hihi.. patutnya kita sekarang ingat mengiati kepada sesama rakan mengatakan puasa sudah dekat. Pada yang sudah berkeluarga pula, kita boleh mengiat-ingatkan anak-anak kita yang puasa sudah dekat, pada bulan ramadhan, kita tidak boleh makan di siang hari.. tapi sekarang, budak-budak kecik da pandai pose da.. kadang-kadang malu pada orag yang lebih dewasa tu. tidak puasa... hahhaa... ALASAN?? x sihat, kene gastrik.. kahkahkahakha.. pada yang rasa kurang sihat 2, patutnya masa-masa sekaranglah kamoo g mengecek kesehatan kamoo 2, jgn lak dah masuk bulan Ramadhan baru nk g cek.. alasan jek 2kan??

Ingatlah, Ramdhan ni sekali jek setahun, walaupun kita pernah merasai dua kali setahun, tapi cuba kita bayangkan ini adalah ramadahan yang terkahir buat kita?? dan kita tidak dapat menyempurnakan ia.. sungguh rugikan?? sebab tu pada awal ramadhan kita patut rasa bersyukur kerna ALLAH memanjangkan umur kita lagi untuk merasai nikmat bulan yang penuh keberkatan ini. Insyallah, bulan Ramadhan kali nie, akan memberikan lebih keberkatan kepada diriku dan orang lain.. selagi kita terus beramal kepada-NYA.

"Bila anda dapat bangun dari tidur pada suatu pagi, bermakna anda harus menjadikan hidup anda lebih bermakna sebagai tanda kesyukuranmu kepada Ilahi"

post signature

5 comments:

ballpenmerah said...

salam ramdahn..
puasa jgn xpuasa..
bju rya for sure dh siap kan

kapal terbang kertas said...

salam ramadhan....
uish,, insyallah.. pose...
hahhaha... warne pe pon x tau lagi nk warne ape.. bleh kate da siap lak.. hahahhaah

SaRa_wo Sensei said...

urmmm...
baju raya dah ready nak beli..=p
kasut raya tgh nak cari...=l
kuih raya dah siap listkan...=h
urrmmm,per lg ekkkk;
Camat Menyambut Ramdhan Almubarak..
puasa jgn x puasa..

kapal terbang kertas said...

wa.. pe la korg sume nie.. pose lom lg.. da sbok psl raye.. kahkahkah...
pose.. mstilah pose..

Sepintas said...

ramadhan adalah bulan untuk mensucikan roh.