Tentang tentang

My photo
Sekinchan, Selangor/kuala lipis, Malaysia
Tanggal 14 March 1988 pukul 9 pagi, lahirlah seorang bayi lelaki. En. Ismail telah menamakanya Mohd Faqhreel Aizad. Selama 13 tahun ia menetap di Klang bersama-sama keluarganya sebelum abahnya meninggal dunia dan menetap di Sekinchan hingga sekarang. Beliau masih lagi berlajar di IPGM Kampus Tengku Ampuan Afzan di Kuala Lipis dalam jurusan Ijazah sarjana muda pendidikan major PSV. Tidak lama lagi akan mendapat gelaran 'Guru'/'Cikgu'. Sangat gile akan kentang. [EN]
IP

Selamat Hari Guru...

16 Mei.. semua org taukn adalah hari guru..

walaupun ak hanya seorg guru pelatih.. tapi ak da kire mcm seorg guru la.. kat kg pon sme da pgel ak cikgu..

sebenarnye.. Hari Guru di Malaysia disambut pada 16 Mei setiap tahun sebagai penghargaan kepada para guru. Tarikh ini dipilih sebagai Hari Guru kerana pada haribulan yang sama dalam tahun 1956 Majlis Undang-Undang Persekutuan Tanah Melayu (Federal Legislative Council) telah menerima cadangan-cadangan Laporan Jawatankuasa Pelajaran (Report of the Education Committee) sebagai dasar pelajaran bagi negara kita.

Dokumen tersebut yang dikenali sebagai Laporan Razak (Razak Report) telah menjadi Dasar Pelajaran Kebangsaan semenjak itu.

tahun nie tema hari guru ialah Guru Pembina Negara Bangsa.

dari tema tue kita dapt tgok betapa pentingya seorg guru.. tugas guru sungguh mencabar. Mungkin org tengok guru ni kerje x banak.. tidak sebenarnye..

di sekolah nnti hmpir semua kerja akn dibuat oleh guru.. dari mengaja, mengawal, mengatur, membuat line kat padang, menjadi hang kebun sehinggakan ade yg kene basuh be*ak anak muridnya.

mcm sekarang nie.. cket-cket nk salahkan guru.

rotan anak sikit, report polis.. sedarlah wahai ibu bapa, cikgu x kn merotan ank-ank anda dengn suka-suka..

ingtlah.. siapa ynag telah mengajar kita mengira, mengeja smpai kita leh berjaya macam sekarang.. betol x??

akhir kate dari saya.. (cm dlm ucpan lak) hehe.. ak nak ucapkan bebanyak terima kasih kat semua cikgu yang pernah mengajar ak.. termasuk guru memandu ak.. haha..

SELAMAT HARI GURU!!!


post signature

1 comments:

miss lolly a.k.a luvfareda said...

hurm.

camat ari guru gak tuk cikgu faqhreel.

apakah?

lalalala.