Tentang tentang

My photo
Sekinchan, Selangor/kuala lipis, Malaysia
Tanggal 14 March 1988 pukul 9 pagi, lahirlah seorang bayi lelaki. En. Ismail telah menamakanya Mohd Faqhreel Aizad. Selama 13 tahun ia menetap di Klang bersama-sama keluarganya sebelum abahnya meninggal dunia dan menetap di Sekinchan hingga sekarang. Beliau masih lagi berlajar di IPGM Kampus Tengku Ampuan Afzan di Kuala Lipis dalam jurusan Ijazah sarjana muda pendidikan major PSV. Tidak lama lagi akan mendapat gelaran 'Guru'/'Cikgu'. Sangat gile akan kentang. [EN]

Cinta keronsang bahagian akhir

Ntah mengapa.. hari ini Farah terasa semacam sahaja. Hatinya tidak tenang. Asyik teringatkan Yazid sahaja. Dia terasa terkilan kerana dia tidak masih lagi tidak dapat menunaikan hasrat Yazid untuk melihatnya memakai keronsang tersebut. Dia bertekat untuk memakia keronsang tersebut sehingga Yazid pulang ke kolej dan dapt melihat dia memakainya.

Sekarang adalah waktu belajar sendiri. Semua pelajar di arahkan untuk ke peputakaan dan mencari bahan yang telah ditugaskan oleh pensyarah untuk mencarinya. Ada yang hanya duduk sahaja, ada yang mencari bahan dan ada juga yang telah pulang ke bilik.

Farah bersama ahli kumpulanya yang lain seperti Ayu, Husna, Yana serta Siti sebuk mencari bahan. Mereka tidak menghiraukan mereka yang lain yang hanya beborak sahaja. Tiab-tiba Husna memanggil mereka.

“Eh, korang semua, tengok ni.” Sambil menunujuk ke arah surat khabar.

“Apa dia?? Sampuk Ayu

“tengok la ni, tengok siapa punya karya.” Jelas Husna.

“Mohd Yazid b Ghani” baca Siti.

“Yazid!” jerit mereka serentak.

“tak kan la dia tak datang kelas sebab nk wat cerpin ni. Apa tajuknya, ‘Cinta Keronsang’? Peh jiwang jugak budak nie” kata Ayu yang agak kuat percakapanya. Memang dikalangan mereka Ayu adalah seorang yang bercakap kuat. Bisiknyanya sahaja boleh didengari dari orang yang berada 5 meter darinya.

“Mari sini jap, aku nk baca karyanya” pinta Farah kepada HUsna yang masih memegang surat khabar tersebut.

Tp belum smpat dia membaca cerpin tersebut, mereka telah dipangil oleh Yatim, ketua unit mereka. Katanya ada hal yang penting ingin diberi tahu.

“ok , semua da adakan? Aku ada dua berita, satu sedih dan satu gembira, ak bagi tahu yang gembira dulu ekh?” kata Yatim dengan muka yang agak sedih.

“ok!” balas mereka.

“berita gembiranya ialah, tadi H.E.P panggil aku, mereka kata keluarga Yazid sudah hunbungi kolej. Mereka semua berada di Singapura”

“la.. di pergi bercuti ke? Tak ajak kita pun.” Sampuk Jais.

“bukan, ni la aku nak bagi tahu berita sedihnya, mereka ke sana kerana ingin membuat rawatan terhadap Yazid. Yazid sebenarnya mempunyai barah otak dan dia telah pun menjalani pembedaha. Namun.”

“namun apa?” sampuk Farah yang jelas matanya sudah berkilat kerana air matanya sudah mula memgalir.

“namun. Dia tidak dapat diselamtkan, dia telah pun meninggal dunia malam tadi di sana.” Jelas Yatim.

Jelas pada riak muka mereka menunujukan terkejut. Mereka tidak mempercayainya, kerana selama ini Yazid tidak pernah menunujukan tanda-tanda mengalami barah otak. Dia adalah orang yang palin riang di kelas.

Farah memang tidak dapat menahan sebak lagi, dia menangis. Dia beras menyesal kerana tidak dapat menunaikan hajat Yazid. Patutlah Yazid berkata takut dia tidak sempat untuk melihatnya pakai. Rupa-rupanya ini yang bakal terjadi.

Mereka semua telah diberi kebenaran untuk pergi menziarahi keluarga Yazid di kampungya. Ketika menungu bas kolej, Farah teringat akan surat khabar yang terdapat cerpen Yazid tadi. Dia membacanya. Baru sahaja membacanya, kertas itu sudah pun basah dengan titisan air mata Farah. Shingga la ke perenggan terkahir cerita itu, Farah berasa teramat sedih untuk membacanya.

“ Kalaulah aku masih hidup, aku akan melihat mu setiap masa, setiap saat. Aku tahu kau akan memakainya, dan ak tahu, kau la wanita yang teistimewa dalam hidupku. Itulah kenangan kita bersama dan aku tidak akan lupakanya”


tamat.


p/s> dpt gak ak abeskan cerita nie. dalame ak pikir nk wat. tp baru je dpt siapkan.. tp jln ceritanya x besh sgt. mesti korg da dpt agk jln citenye kan.?

post signature

Cinta keronsang bahagian 1

Hari ini genab dua minggu Yazid tidak hadir ke kelas semenjak kelas bermula semula selepas cuti. Semua orang masih tertanya-tanya kemana menghilangnya dia. Kali terakhir Yazid dilihat semasa hari terakhir kelas sebelum cuti seminggu 3 minggu yang lepas. Bila dihubungi, telefonya ditutup. Pihak kolej juga gagal menghubungi Yazid. Ketiadaan Yazid di kelas merubah senario kelas yang dahulunya riuh dan dipenuhi dengan gelak ketawa tapi sekarag, tidak lagi. Sunyi sepi kelas itu. Lansung tiada gelak tawa penghuninya.

Paling merasakan ketiadaan Yazid ialah Farah. Farah merupakan kawan baik kepada Yazid. Mereka seakan-akan seperti pasangan kekasih, tetapi pada hakikatnya tidak. Suatu masa dahulu, Yazid pernah meluahkan isi hatinya kepada Farah, namun Farah menolaknya dengan alasan dia tidak mahu merosakan kemesraan mereka sebagai seorang sahabat. Yazid menerimanya dengan hati yang terbuka, dia memahami kehendak Farah tersebut. Mereka juga berjanji akan menjadi sahabat untuk selama-lamanya walau apa pun yang terjadi.

“ Eh Farah, ape yang kau termenenugkan tu?? Ape yang ko belek-belek tu?” Sapa Ayu kepada Farah.

“Mana ada pape, aku cume ngantuk je” balas Farah.

“Takkan la mengantuk boleh belek-belek kerongsang tu. Nape x pakai?” Tanya Ayu lagi sambil tanganya ingin mengambil keronsang di tangan Farah.

“Ish kamu ni, sebuk saje. Eh td bukan ke En Hafifi nk jumpe kamu?” balas Farah sambil menyimpan kerongang tersebut di dalam beg.

Ayu menepuk dahi. Dia terus meninggalkan Farah. Farah hanya terseyum sahaja melihat telatah ayu tersebut. Tapi hanya sekita sahaja senyuman manis Farah terpalit di wajahnya, dia masih lagi teringat akan Yazid. Dia teringat akan semasa Yazid memberikan dia kerongsang tersebut. Sudah lama sebenarnya ia diberikan oleh Yazid. Akhir tahun lepas. Masih jelas diingatan Farah kejadian waktu itu.

Lepas pulang dari kelas sahaja, baru sahaja inginmerebahkan diri di atas katil, telefon Farah berbunyi. Masej dari Yazid rupenya.

“Wei.. Fara.. kalu ak bg ko adiah ko nk x?”

“Adiah pe? X pyh la ssh2.. bkn besday ak pon”

“Ala.. x pe la.. saje je nk bg… lg pon td ko kte nk bnde 2.. jd ak bli la..”

“bende pe?

“keronsang td.. ko kte ko nk kan? Lg pon ko kte ko x de lg wane cm 2.. tol x? jd ak g lie la..”

“ala.. mmg la ak x de lg wane 2.. lg pon mmg ak ske.. tp ko x yh la ssh2 liekan tok ak”

“ala.. amek je la..”

“abes nnti kalu ‘mereka’ nmpak cm nea?” ok2 ak paki bli besday ak ekh? Nti ak kte la adiah besday.. leh?”

“ala.. kn besh dpt ngok ko pkai dlu.. tkut nnti ak x smpat lak tgok”

“ala.. x lme lg la.. 4 bln je lg.. hehe.. ok?”

“yela2.. jnji ko amek”

“time kaseh ekh zid”

“Same2.. Hehe”

Masej tersebut masih lagi diingati oleh Farah. Dia merasakan baru semalam sahaja dia menerima masej tersebut.

Lamunanya tiba-tiba terhenti apabila En. Khalid masuk ke kelas untuk mengajar. Pelajar yang lain juga semuanya kembali ke tempat masing-masing.


bersambung...


post signature

grafik.. (khas wat taty..)

ari 2 ak ade bork ngn taty tntg grafik nie.. die sruhak wat entry ttng nie.. ok ak cbe wat.. mgikut pe yg ak tau je la.. kalu ade salah silap 2.. bg tau la ekh..

ok.. grafik ni bukan shaja khusus kpd komputer kerana kita juga boleh mmbuat grafik menggunakan tangan.. masa ak sem satu PPISMP (Prgrm P'sdian Ijazah Sarjana Muda Perguruan) ak ade blja wat grafik nie.. kite x leh sng22 wat bnde nie.. kite mmrlukan kedetailan yg cukur tinggi. walaupun masa itu ak gune kertas grid (yg tok wat graf 2) tp karya ak ttp kene rejek. Lec ak siap gne kanta cek garisan yg ak wat. ak ni bukn la detail sgt.. ak ni jenis x sbr.. hehhe..

seterusnya kepada grafik berkomputer. ak sedikit berminat kepad bnde nie.. kalu bnde ni. ak mmg cpt tngkap.. bnde ni je yg leh bg markah kat ak.. skarg nie mmg bnyk softwere yg kite leh gne.. mcm mmber ak Paan (korg msti kenalah) die ade satu jenis alat yg leh lukis dlm komputer namenye Wacomp (tol ke paan ak eje nie). gune ni lg seng nk wat grafik.. tp ak lebih suke mnggunakan ADOPE PHOTOSHOP jea.. ak rase sng gne nie.. byk gak la karya2 yg ak hasilkan ttp ia x dpt disiarkan kerana time ak format laptop nie.. ak lpe nk buckup.. main format jea.. padan muke ak.. ak ske design sesuatu.. walau sebok mana ak sekali pon.. ak msti bkk adope tok wat sesuatu.. anta bnde yg ak pnh design dan ak mmg bngge gile ialah hadiah tok konvo IPTAA ke 21.. hadiah ke ha?? sebb ak tgok deorg dpt sekali ngn sijil time konvo 2.. ramai org x tau bnde 2 ak yg wat.. uh 3 ari x tdo mmkirkan design.. wat22 kene reject ngn lec.. last22 die trime gak.. mmg puas r time 2.. time 2 ak baru je sem 2 PPISMP.. pas2 kalu design baju 2.. x yh nk cite r.. bpe bnyk da ak wat.. kebykan baju kat sini ak la yg design.. hahahha riak22.. tp 2 dulu la. tp skrg da rmai da yg jual bju kat sini.. emm.. ak bru je nk wat.. org da potong jln dlu.. x pe la.. tp khidmat ak mseh lg dicari2 org tok design bju.. hehhe.. riak lg.. background tmplate ak ni pon ak wat sdiri..

tok sem ni.. kami kne wat corak menggunakan komputer.. hah bapak beshnye aku.. tp last22 ak wat corak simple gle sbb kekangan masa.. sbb ak nk apply lg bnde 2 kat bahan sebnar..

ak harap nti ble da keje.. ak nk bkk kedai grafik la.. wat bju.. iklan.. ppn tnda.. hehe.. mesin potong huruf baru je rm4ribu++.. haha.. ade bnde 2 pon da ok da tok pmulaan... cm ni ak kne b'guru ngn En. Pudin ngn En Azizi la mcm nie.. hehhe...



p/s> ak ni mcm da lri tjuk je.. pttutnye ak cite psl grafik..

gmbr ak upload nnti ekh.. line lmbb mlm nie..

post signature

Pagi lain.. Tengah hari lain..

assalamualaikum.. mule2 sekali, ak nk ucapkan takziah kat Cik Yana coz baru kehilangan org yg t'syg. alfatihah untuk beliau.....

baiklah.. ak nk truskan entry ak kali nie.. mengenai keadaan di lipis atau lebih khususnya kat tmpat ak..

ak t'pk nk wat entry ni ble pg td ak rse cm mls je nk bgun g klas.. pas2 ble kuar blik jea.. peh.. kabus tebal gle.. kalu kat jln.. mmg kete kne psg lmu r.. x nmpk pape.. tp ni da biase da.. dan ati ak pon b'kate.. "t.ari ni msti pns gle.."

ya!! mmg bnr sgkaan ak.. t.ari td mmg panas terek betol la.. kalu boleh ak rase mcm x nk blek klas je.. coz mls nk jln pns22... tp nk wat mcm mane.. ak t'dgr sore katel ku memanggil ku.. hahah... mane leh tahan woo.. mlm td tio lwt... kikikiki...

knpe leh jd mcm nie?? skjp pns.. skjp sejuk.. skjp hujan.. sebbnye... global warming ni la.. bumi kita nie da tue da... sbb kite gak x jge.. mcm org gak.. ble da tue.. kite kne la jge dgn elok22.. betol x?? so.. korg sume.. jage la alam sekitar.. jgn biarkan bumi ni t'seksa kerna kita...

sebelah pagi...





























waktu tengah hari pula..










p/s: besh gle pg22 sejuk mcm nie... kol 9.00 am pon mseh berkabus...



post signature

Akhirnya!!!!!!

hahaha.. akhirnya... sejak ak lps frmat lptop nie..

baru sekarang ak dpt bukk Y.M ak...

hahhahahaha.. x la ak bosan lg lps nie!!!

korg22 sume add la ak ekh..

hy5per_active@yahoo.com


post signature

kuasa atau rasa hormat??

Assalamualaikum sume!!! pagi22 Ahad nis sebelum ak mulakan tugas membuat folio, ak nk post 1 entry dulu.

Kali nie ak nk tnye kat korg, kuasa ke rasa hormat yang penting?? da bberapa ari ni ak lg menghantui diriku. ntahlah, situasi tu makin besar. dulu kesik jea.. sakarng nie da ramai yang tau.. BODOH tol!!! nk bsr22kan cite.

Pastu wat cite yg salah. ari 2 da jnji da nk selesaikan bnde nie.. Pas2 yg korg g terjah metting org wat pea?? korg x rase 2 menyalahi etika kea??? ok korg kte korg b'pengalaman?? mmg la pngalaman.. dan maktab ni dibuat tok mmberi para pelajar mencari pengalaman. Kalu setiap mase je korg yg wat, cm ne org lain nk ade pengalaman??? Nnti bile da posting, kami semua kne la pnggel ko watkan tok kami?? sebb ko je yang 'BAGUS' sgt!!! kami semua x pandai wat keje.. x gitu??

eh, pk la.. kalu ko nk sangt kuasa 2, amek je la.. tp ko ade rase x rasa hormat org kat ko da kurang?? Sedarlah wahai insan22 yang ku katakan nie.. korg x kemana pon.. stakat kipas2 lec 2.. x yah la.. kat sekolah nnti, ko akan tau la mcm mane rasenye wat keje... baru korg tau mase 2.. ikutkan ak.. ak nk blah je dr bnde nie.. malas nk tgok muke korg.. tp.. ak tau.. kalu ak kuar.. rmai yg akan kuar.. so.. baik korg buang ak jea.. sng cite.. bia org tgok ak yg salah.. bukan kelab yg kami tubuhkan nie...

post signature

Catatan Detik demi Detik Kembara Visual.

Selasa 14 April 2009.

7.oopg- Kumpul kat Dataran Bestari, jnji nk bertolak ke Kuala Tahan.
7.45pg- Bas x smpai2 lagi. HAMPEH!!MyEm0.com
7.5opg- Bas sampai.. YEA!!!!!
8.oopg- Kitorang grak ke Taman Negara, Kuala Tahan..
8.o5pg- Mula tido dan tido, tido, tido dan tido... X hiraukan keadaan sekeliling...
11.30pg- Sampai kat Rainforest resort Kuala Tahan.. tunggu lec jap.. deorg x smpai lg..
11.45pg- Lec smpai, so kitorg pun kne jln ke Jeti Kuala Tahan (+ -2km).MyEm0.Com
11.58pg- smpai kt jeti.. mulalah tugasan pertama... sketch gne pen teknikal.. Bapak panas time 2..
12.55t/a- sume da pent gile.. melukis dlm pns.. kitorg pon blek la resort.. jln dan jrk yg same...
1.00ptg- mkn time!!! bapak besh gle... da lme x rse mknn smewah cm nie.. hihi..MyEm0.Com
1.30ptg-solat..... siapkan diri tok g melukis lagi...
2.30ptg- mcm td.. kne jln g jeti..
2.45ptg- smpai kat jeti.. trus naik bot g seberng.. taman negara..
3.00ptg - g kat camp site dlm tmn negara 2.. lukis gne teknik water colur.. bapak banggenye.. org putih puji lukisan ak.. (puji kea amek ati??)
4.30ptg- siap lukis 2 lkisan.. pnt!!! nk g gngu org lain.. hehhe..
5.00ptg- blek g resort plak.. cm biase la.. jln...
5.20ptg- mkn abc kt dpn resort.. bpk mahalnye.. RM1.50 = 1.. tp dgn rela ati ak blnje bdk22 lain (riak22)
6.00ptg - masuk blik.. rht22.. (tgok drama matahari.. kikikikiki..)
7.30ptg - lps solat jamak.. g makan!!! besh22!!!
8.30mlm- tklimat...
9.00mlm- wat lukisan silluet (nth la.. ak x pndai eje.. sng cite lukisan waktu mlm la..)
9.45mlm- da mule bosan.. dlm dwn org da mlalak b'karaoke..
10.15mlm- sapper!!!!!! yea!!! cam bkn sapeer da tp sahur.. hehe..
10.30mlm- blek blik.. mls nk lyn org2 karoke...
1.00pg- zzzzzZZZZzzzZZzzzzZZzzzzzzzZZZZzzz.........................MyEm0.Com


Rabu 14 April 2009.
6.30pg - bangun.. solat...
7.00pg - org ketuk pn2 kjutkan ak.. haha.. x tau ke ak da bgun???
7.30pg- break1st la... hihi.. mkn mcm nk mkn tok 1 ari jea..
8.30pg- mcm biase la.. g jeti.. kali nie nk g canopy walk lak..
9.00 pg- smapi kat dpn jln ke canopy walk..
9.15pg- jln,jln22, jln.. jln2222.... dlm utn 2.. (smabil snap gambar).. bpak ngntuk time 2..
10.45pg- smapi kat canopy walk... tnggu turn nk naik.. amek yg last skali la.. hehhe...
(berjalan di canopy walk sjau -+ 500 meter..)
11.15pg- sampai kat perhntian canopy yg last.. ujan la plak..kne lukis lak 2... adoyai...
11.30pg-ujan makin lbat.. grk crik tmpat b'teduh..
11.45pg- tunggu bot amek.. dgr cite kol 1 bru dtg.. abes... lame gle..
12.20t/a- nsb baik bot smpai.. nk g tmpat b'pasir.. hihi..
12.30t/a- da naik bot.. tp x grak22 lg.. yg lain da lme grak da...
12.45t/a - bot baru grak.. rpeny22 tnguu mmber dia da..
1.15ptg - smpai kat tebing berpasir.. td time otw lalu kat lg. org asli.. da biase da msuk tv kg 2..
1.15ptg gak- kitorg bru dpt mkn.. yg lain da lme da lpk22.. siap kne perli lagi.. dtg lmbat.. (wat alasan smyang dlu td.. hihi.. trus snyap.. hihi.. bohong sunat)
2.00ptg - wat sand castle!!! nk wat pea nie?? da la ujan!!! mis pnye idea.. wat mermaid.. ok stuju!!!
2.30ptg- dlm proses pmbuatan.. td mis gak yg cdgkan wat mermaid.. da wat pas2 malu lak nk wat kat bhaian dada.. hahahha.. agak lucah sedikit... hihiiiihii...
3.15ptg- x siap lg.. tp da main air da!! hiihi..
4.00ptg- pnilaian setiap group...
5.15ptg- abes sume penilaian... ape lagi.. jom la berkubang!!! hahahha...
6.00ptg- bertolak balek.. ni yg besh nie.. coz bot kami main lmbe22 da pmndu wat rapidshooting.. bkn rapid kl tau.. mmg bash la kami..
6.30ptg- smpai kat jeti.. wa.... x puas lagi main air!!!
6.40ptg- sme da pnt gle... dalam blik nk rht.. lps solat.. bring22 trus t'tido..
7.30ptg- bino kejut ajak g makan.. dalam png22 2 g gak...
8.30mlm- sedia tok pameran...
11.00 mlm- supper..
11.30mlm - kami kne kritik dgn pensyarah.. pasal karya kami.. bapak ngnatknye time 2..
12.00t/mlm- x smapi lagi gliran aku..
MyEm0.Com
1.00pg- gliran ak.. lame lagi.. bru 3 org.. wa.. ngnatuk..
2.15pg- akhirnya!!!! gliran ak... hehe.. mmg truk la kne tmbakMyEm0.com................. ni.. out!! ni.. out!! sme out!!! haaa!!!!!MyEm0.com
2.45pg- blek tdo.. lec kte smbung esok...
2.50pg- ngok bola.. bapak smartnye ronaldo score!!!
2.59pg- zzzzZZZZZzzzZZZZzzzZZZzzzZZZzZZZZ.............MyEm0.com

Khamis 16 April 2009.

7.oopg- x sdr lnsung.. kne kjut ngna arham.. die ktuk pntu sruh bgun..
7.40pg- bru siap.. g break1st... sket prot!!!
8.30pg- smbung dikritik.. bosan!!! time ak da lps mlm td.. ngntuk pon ade!!!MyEm0.Com
11.00pg- siap sume.. sedia tok mjlis pnutupan...
11.20pg- kmpuln kmi dumumkan sbagi kmpln t'baik!!! yea!!! hiihih.. pacik monang motor!!MyEm0.Com
11.30pg-kmas22..
12.00t/a- blek mktab....
12.05t/a- tido..tido.. dan tido..
3.25ptg- sdr22 da smpai.. fuh...


2 la kwn22... kesah 3 ari ak kne g Kembara Visual... PNT seh... tp x pe la.. yg pnting enjoy!!!
p/s> nk tgok gmbar kami g kmbara visual.. g kat akalseni.ning.com

post signature


كاڤل تربڠ كرتس

Ate.. banyak benor kijenye yop!!!

kepada rakan2 ku sekalian... buat semntara nie...

ak akan jrng on9..

sbb..

amali ak da dekat...

nk kne wat byk keje nie...

.. antara keje22 ku yg perlu dilunaskan...

1) folio ( 4 en. Joe, 2 en.epol)

2) catan (hutan)

3) corak (3 - 2d, 2 - 3d)

4) asignment HE ngn Moral

arap korg22 sume x mrh la kalu ak lmbat blas msg korg22 sume...

catan ak baru 29%

catan ak baru 37%

post signature

dari ruang jendela ku...

uh.. tgh ak lpk22 tepi tingkap.. akk nmpak la bende ni.. Ya allah cntik sungguh ciptaan mu... aduh.. rugi ak x de kmere yg bgus.. kan besh ade kmee yg bagus cket dr fon k800i ak ni... x pea la.. jnji dpt tngkap ape yg ak nk...






post signature


1 mural, 3 orang, 1/2 hari...

fuh.. ak baruk jea blek dr Pekan sekali lagi malm td. Wat pea ak g Pekan?? Sebb ak telah dijmput oleh bbdk PPISMP K.Sosial tok wat mural kat Rumah Penyanyang Tun ABdul Razak. deorang ade wat interaksi sosial kat situ. Sekali lagi ak dpt mengenal erti hidup. Kali ini ak tgok mcm mane bbdk yg hidup berdikari, hisup sendirian tnpa ibu dan bapa. kat sana 2 x semua ank yatim, ade yg cme x de mak, x de ayah, yg ade 2,2 pon ade tp mereka kurang mmpu. Ak kenal ade sorang bdk 2, name die Alif. Baru 10 tahun, da dduk kat situ, ak tnye la,ade adek beradaik lg x?? die ckp die sorang jea.. ak nk tnye np die ddk c2, tp ak tkut sie t'rse lak.. so ak x jd tnye, cbe korg bnygkan, baru 10 tahu dah dduk tnpa ibu bapa, semua kerja kne wat sendiri.. Sedngkan time arwah abah ak mninggal
dlu pon ak dah form 2, 2 pun pd awlnye ak da ilg arh tuju, x tau nk wat pea, x tau spe nk jge ak.. Tp Alif, ak mmg bangga dengn die. Majoriti penghuni kat situ, matang sebelum waktunye, ad sorg budk 2, nth la spe nme die, ak cme tgok dr jauh je time deorg wat LDK, die jwb soalan, pe yg buat die bhagia, jwpn die, 'Akal yg dpt mengawal fikiran dan kelakuan saya'. ak x t'pkir pon kalu ak dpt soalan 2 ak akn jwb mcm 2. Mmg ak respect r kat deorng nie. Ok sbnarnye ak nk cite yg kami kene wat mural kat sana, pd awlnye ak diberi tahu yg kami hnye kene wat logo rumah tersebut, tp mlm 2 lak, kami disuruh untuk wat mural biasa, dan En. Baim ade di sana.. MMG mengeluh r kami, sbb kami t'pkse ikut ckp die 100%. Pada awalnye kami x tau bleh siap ke x sbb biasenye kami wat mural, 1 kelas (18 org) yg buat dan amek mase plg cpt pon 1 minggu, ni x hanye 3 org, x tau design mcm mane, dan diberi mase untuk siapkan sebelum pulng.. PEH!!! mmg giler r.. tp x pe, sbgai bbdk kelas PSV, kami sahut cabaran. kami mula strt lakar kat dinding kol 12, sbb pg 2 lepak umah En. Baim ngn g Pasar sehari Pekan. Besh giler!!! haha.. ok2 ak smbung.. kami diberi mas untuk siap seblum pukl 3... mmg bertungkuslumus kami.. tp bile da pnt sgt, mmg mals nk wat last22 kami main tarek22 je warnaya, ingtkan En. Baim nk komplen, tp x.. die ske.. argh.. lege ati kami.. finishing tok mural ni telah dilakukan oleh PEngarah kami dan Pengarah rumah penyanyang tersbut.
uh.. walaupun pnt, tp kami ttp puas ati dgn hasil kerja kami!!!!



proses pembuatan mural 2.. oleh paan, aku dan bino
ni la hasil karya kami, bertemakan penyanyang
akalseni.ning.com
akalseni.blogspot.com